mars 10, 2012

Krossa!

Jag och min vän Viktoria har en paroll: KRRROSSA! Detta ska skrikas på bred småländska och används bäst när man är less på nåt.
Less är precis vad vi var. På vintern som inte riktigt ger sig. Så, i bästa krossaranda begav vi oss ut häromdagen till skogen för att krossa vintern och släppa fram våren.

Väl förberedda, beväpnade med en vass pinne, anlände vi till bäcken.


Mål: befria bäcken från vinterns förtryck!


Det bankades och hoppades på isen.


O se! Bäcken blev fri!


Nöjda gick vi därifrån och sa att nu får faktiskt våren skärpa till sig och sköta resten!

Så, om ni märkt av att det blivit varmare på sistone, så vet ni vilka ni ska tacka. Säger bara det.

"Vintern rasat ut bland våra fjällar, hmm hmm hmmmm hmm smälta ner o dö"

2 kommentarer:

Viktoria Jannerland sa...

KROOOOSSAAAAAAAAAA!

Hejja er och våren! Ni har krossat jätteduktigt! Nu känner jag mig också sugen på att gå ut och krossa något. Kanske lite glas eller bara de patriarkala samhällsstrukturerna. Får se vad det blir. PUSS!

Marcela sa...

Jag röstar för en masskrossning av båda!