mars 27, 2012

Internetkärlek

När det gäller bloggar så är jag en vanemänniska. Jag letar nya bloggar ofta, men det är ett fåtal jag kollar av praktiskt taget varje dag. Då jag tycker så mycket om dessa är det väl lika bra jag berättar om dem. Sex starka och inspirerande kvinnor(och en man smög sig visst med), som alltid får mig att tänka ett varv till. Jag märker att jag lätt fastnar för kreativa personer. Klicka på bilden för att komma till bloggen.


 Anna ritar inte bara, hon skapar nåt nytt vad hon än gör. Man får känslan att hon sprutar ur sig ny konst var hon än drar fram, och det märks även på hur hon klär sig, alltid genomtänkt och snyggt. Sen har hon köpt ett fantastiskt hus som hon inreder nu, och eftersom det ser ut som mitt drömhus, så är alla inlägg om huset extra intressanta just nu.


Annika är otroligt begåvad, har en skön stil i både uttryck och utseende. Hon skriver på ett ödmjukt och inspirerande sätt, och engagerar sig i viktiga frågor, vilket inspirerar. Svår att inte tycka om, helt enkelt!


Clara behöver knappast någon presentation. Kreativ och konstnärlig affärskvinna som inte backar svåra frågor. Sen bor hon ju på landet precis så där som jag vill göra... Hennes foton var det som fick mig att fastna för längesen.


 Natashja är kvinnan som provocerar många. Jag ser henne som en mamma som gör vad hon kan för att hennes barn ska få leva i ett vettigt samhälle. Hon inspirerar i hur hon konfronterar orättvisor på ett intelligent sätt. Hon får mig att tänka till om var jag står i viktiga frågor. Sen är hon väldigt inspirerande i sin sköna distans till sig själv och sitt utseende.


Karin behöver nog inte heller presenteras, med tanke på mitt tjat om henne. Hon balanserar galenskap, värme, kreativitet och hög intelligens med bravur! Hon är naturligt rolig men backar inte för svåra frågor. Sen har hon en pojkvän som är grym fotograf, så det är alltid snygga bilder på bloggen.


Viktoria är den enda i högen jag har privilegiet att känna personligen och få kalla min vän. Men det är inte därför hon kollas upp dagligen. Man vet nämligen aldrig vad hon ska lägga upp. Praktiskt taget varje gång jag går in och kollar blir jag berörd. Hon skapar med hjärtat. Jag skulle vilja att hon bodde hos mig minst en månad, och målade, ritade, pysslade i varje hörn av mitt hem! Då skulle mitt hem vara det mest levande nån sett! Hon har även gift med en konstnär som är grym som få, kolla in Simon HÄR.


Självklart har jag flera bloggar jag läser, dessa dyker upp på min lista längst ner till höger. Men dessa är de jag alltid kollar upp.

Seså, iväg med er, klicka på!