januari 31, 2012

Zombies vs bebis

Ok, det här kan kräva sin analys...
Inatt drömde jag först att jag födde en bebis. Jag minns att den var hal och jättesöt. Inget av det stämmer så bra med verkligheten, jag vet. Nyfödda bebisar är liksom inte så söta. Men min var supersöt. Och hal. Den liksom halkade av sängen hela tiden. Inget annat hände. Men jag vaknade tvärt med såna obehagskänslor. Usch!

Efter en stund somnade jag om, och då drömde jag om zombies. Den drömmen var lång och innehållsrik. Staden höll på att smittas ner av zombies, de blev fler och fler och jag var tvungen att få ut min familj ut ur staden. Jag visste att det var kört, vi skulle få kämpa oss ut bland dem, men vi skulle kunna ta oss ut ur staden med bil. Det kom zombies in i lägenheten, dödade en gäst och åt upp mina hundar. Jag såg dom äta upp mina hundar! Men inte vaknade jag av det, utan drömmer bara fortsatte. Inte förrän halva staden var död och andra hälften var zombies kunde vi, jagade av hungriga zombies, ta oss ut ur stan. Då vaknade jag, ganska lugn i jämförslse med bebisdrömmen.


Analys på det?


Jag har hittills fått fyra alternativa förklaringar:

1. Jag klarar bättre av zombies än bebisar, eftersom bebisar är ett verkligt hot. /Pamela
2. Typisk meta-synsk förberedelse inför apokalypsen .../Jonnie
3. Du är gravid. Typ nionde månaden./Karin
4. Du ska titta mindre på drama och mer på zombiefilmer. /Lorfi
  
Jag tror på alla! Vad tror du?




Värsta tänkbara scenario?

Inga kommentarer: