januari 24, 2012

Utmaningar som får blodet att brusa

Jag har svårt för bloggutmaningar som: Ett foto på dig själv varje dag(jag blir ju trött efter två bilder på mig själv!) osv. Men nu har kvinnan med stort K, Karin, utmanat mig i att hitta det som utmanar, på riktigt. Så, utan någon större eftertanke, ska jag helt sonika berätta om mina fem största utmaningar just nu.

1. Falafel. Mannen lämnade huset och bad mig fixa middag idag. Han föreslog falafel. Seriöst? Ja, det kanske bara är en mix att rulla och fritera, men jag lagar liksom inte mat. Inte ofta. Väldigt sällan. Aldrig falafel. Aldrig efter recept, och bara helt efter egen smak. Lite ångest där. Suck.

2. Gå rakryggad fram till en person jag önskar mig som chef och säga "Här har du ett CV, jag är det enda du behöver! Ring mig på onsdag, inte imon, för imon vilar jag!" 

3. Önska att föda ett barn. Helhjärtat. Jag älskar min unge, även om jag inte fött honom. O jag tycker det liksom är bra så. Samtidigt börjar funderingarna komma, om hur det vore att ha en som bott i mig? Att "utöka" familjen? Men jag är rädd för att längta, för då kan man faktiskt bli besviken, på flera plan. Märklig känsla. Det bästa vore att bara längta fullt ut, som andra gör automatisk när de bildar familj.

4. Acceptera kallt att någon tycker jag är helt dum i huvudet och inte värd mycket alls. Tänka: fine, your loss dude(coolare när man tänker på filmspråk). 
Men förresten. Det kommer jag nog aldrig acceptera, även om det är en annan persons sanning. För min sanning är att jag är en fin människa, som man ska be om ursäkt när man sårat. För det är jag värd. 

5. Skriva in mig på en dansskola och satsa på en danskarriär.

6. Odla någon växt, och ta väl hand om den, tills den dör av för hög ålder(gör växter det?) och inte av växtplågeri utförd av Marcela.

Oj, blev visst 6, men 4an räknades inte för den tog jag ju tillbaka lite. SÅ...det var mina femochenhalv utmaningar just nu.

Vilka är dina utmaningar?

 
Tack för inspirationen, Karin! Här får du falafel!


2 kommentarer:

Karin E Jansson sa...

Heja!!

Elinq sa...

Haha, UNDERBART! Älskar att det finns mer än en misslyckad växtuppfödare här i världen, mina dör innan jag ens hunnit plantera dem. Helt hopplöst. Men än finns det hopp! En vacker dag ska jag stå där vid min lyckade plantas gravsten, och nöjt rista in : dog av hög ålder, inte av vätskebrist eller överbevattning. We can do it!