december 25, 2011

Då var den här...

Julen är här, och den har varit lugn och skön med gnistrande snö, gröt och klappar. Jag har nu ett par nya tofflor som ser ut som ett par får, och en fleecefilt med ärmar. Väldigt chic och varm är jag, om jag får säga det själv.
Julstressen fick mig lite, i form av julklappsstress. Men det jobbar vi på till nästa år!

Juladagen är min favoritdag. Vi vandrar runt i mmorgonrock, äter scones till frukost, träffar lite släkt på eftermiddagen. Heeelt ok!

Julklappshöger står lilleman för. Han har fått mer än han trodde han önskade sig. Igår var han väldigt uppjagad en stund, vi fick lugna ner honom. Efter en stund i pappas knä var han sig själv igen.

Idag har han oöppnade julklappar och de öppnade ligger lite här och var, några på golvet. Han går mest runt och leker isman ändå, dvs pekar på saker och gör SCHHHH-ljud. Eller, så ser det ut för oss. Själv vet han att det dyker upp farligheter lite överallt, och han måste försvara oss mot det genom att använda sin gåva att frysa saker. Han fryser ondingar, släcker bränder och kyler ner mat.
Leka isman är det roligaste han vet nu. Han är nöjdast när han får vara i sin fantasivärld ifred en stund.


Ismannen är en hjälte, precis som Arvid är min hjälte. Han roar sig med lite och låter inget stå i vägen för fantasin. Julschmul eller inte!


Scccchhh...GOD JUL!


Inga kommentarer: