november 25, 2011

Den saknade skattjakten


Jag använder ju inte plånbok, det var ett tag sen jag slutade med det. Nu använder jag portmonä. Jag har två likadana, en svart och en röd. Jag trivs väldigt bra med mina två. Men...ibland söker jag upp bilder, som den här



eller den här

eller varför inte den här
(klicka på bilderna för källa)

och drömmer mig bort lite lagom sådär. Tänk om jag hade FLER! Dom är ju så fina!

Det finns bara en nackdel med portmonä.
När jag använde plånbok brukade jag gömma en tjuga nånstans. För nån gång kanske jag behöver en, och då kommer jag bli så glad när jag hittar den, den där dagen när jag glömt min påhittighet och omtänksamhet om mitt framtida jag.
Ofta blev det precis så, helt oförhappandes dök en tjuga upp när jag rensar bland kvitton! Då blev jag ju så glad och tänkte"Åh, sicken spjuver den där Marcelan är!".

Inga kommentarer: