november 24, 2011

Att bli börjad


Slut slut slut slut. I flera dagar har jag bara varit slut. Poff!
Tankarna krockar med varann och försvinner utan att avslutas. Kvar blir en förvirrad kvinna i en trött kropp.
Om man nu är slut, varför är man aldrig börjad? Det låter så mycket bättre och sundare. "Jag känner mig helt börjad". Då har man så mycket kvar!
Jag har tagit fram adventspyntet, ljus och mys, det kanske gör sitt mot slutheten? Idag har jag öppnat lådan, hängt upp en röd gardin. Imorgon kanske jag gräver runt i lådan och hänger något mer. För imorgon orkar jag!
Imorgon ska jag vakna börjad, det bestämmer jag nu! Åh vad börjad jag är imon! Heeelt börjad!

2 kommentarer:

ELiN sa...

haha, heeelt rätt! jag vill oxå känna mig börjad! Men jag tror jag gjorde det efter att ha fått igång min mobil och hittat den externa hårddisken som varit "borta" i en månad... sen att den låg i skrivbordslådan längst in är ju en annan sak... =/

Hoppas du haft lite vänninetid med en tidning och choklad vid de här laget - annars ut-köp-unna dig! PUss!

Marcela sa...

Ah, det är som att ha skattjakt med sig själv ju! Klockrent!
DU! Faktiskt så gick jag på lunchrasten och köpte en tidning, något jag alltför sällan gör! Sen hade chefen lämnat en låda choklad i "rastrummet", så det blev både tidning o choklad. Du är ju tamigtusan synsk! PUSS