oktober 10, 2011

Sanningar gör sig bäst broderade




Jag är ju svag för väggbonader med kloka ord, och länge har jag funderat på om jag ska ta och börja brodera? Sist jag gjorde det gick jag i åttan och gillade inte alls syslöjden, så jag kom ofta sent till den(jag älskade träslöjden dock). Min brist på engagemang och ständigt sena ankomst gjorde Fröken Syslöjd frustrerad, och hon tvingade mig göra stora projekt och vägrade säga mer än ett steg i taget (så jag inte skulle bli för kreativ o göra min egen grej?). Hon lät mig inte välja motiv på stora broderade örngottet alla tvingades göra. Som en hyllning till detta gjorde jag ändå min egen grej, en snigel och orden "bättre sent än aldrig" på. Hon blev inte glad alls.
Anna påminde mig om detta idag med sin bild, inlägget hittar du här.

En vän till mig, Patricia peppade mig med denna skapelse för något år sen:


Sanningar blir bara mer sanna när dom broderas och sätts upp på väggen. O så är det!

1 kommentar:

heffebomb sa...

Du har nog koll, men om inte kanske ett tips om http://www.fuldesign.se/ och deras broderikit (och annat för den delen) är på sin plats.