augusti 09, 2011

Det stora genombrottet


Som första lediga dag, tänkte jag slappa till det....men när Mannen kom hem hade han sånt skogssug i magen, att vi var tvungna att cykla iväg och leta lite svamp. Jag har försökt många gånger, men är helt säker på att jag är svampblind, hittar aldrig nåt!



Över mark och ängar begav vi oss...i jakten på svamparna...


Men vi hittade mest bär...


...och en perfekt fikakulle! Här satt vi en bra stund, smällde i oss en hel ballerinarulle, och slogs med mygg. En klen tröst för den svampblinda Marcela, som inte hittar nåt...eller...?


Men TITTA! Jag hittade en kantarell! Min första och endaste egenhittade KANTARELL! En stor stund i Marcelas skogsliv! Efter det kunde jag inte sluta stirra på marken, men jag skulle slutat när jag var på topp, för det blev den enda jag hittade. Tur att Mannen bar hem en hel korg med svamp han så mästerligt plockat själv!


Bonusbild! Dagens outfit: ett par superstora gummistövlar, snygga skogsjeans, sidoväska fylld med myggmedel och småmynt, SwedenRockFestival-munkis knuten bratsigt om halsen, Bilar-väska, vit fläckig t-shirt, och en bra vandringskäpp!

Inga kommentarer: