augusti 15, 2011

Att lämna sig själv ifred en stund


Idag har jag varit ensam större delen av dagen, med inget speciellt planerat.
Jag vaknade med ett tungt hjärta, som inte ens när jag frågade vad som var tungt, kände för att svara. Jag fick ett "äh, strunt i det du!" tillbaka bara. Så jag lät den vara, hela dan umgicks vi i tystnad. Solen lyste inte på mig, även den lämnade mig ifred.
En sådan dag lämnar plats för eftertänksamhet och spontanitet. Två fina vänner hörde av sig och vi tog oss tid att umgås via telefon, och filosofera i långsamheten tillsammans.
Resultatet blev en tungsint, men skön dag. Jag har inte sökt att gaska upp mig, inte heller att fastna i självömkan. Jag lät mig bara vara, och tänk vad skönt det är att få göra det!

Kvällen delar jag nu med en kopp té och Tompa, som sjunger för mig så hjärtat myser ihop sig helt.

Inga kommentarer: