augusti 12, 2011

Att hitta hem

Mannen säger att skogen är där han känner sig trygg och hemma. Jag tänker på yxmördare, hajar och annat farligt som kan dyka upp i en skog, därför slappnar jag inte av på samma sätt, utan längtar hem till mitt mördar- och hajfria hem ganska snart igen.


Men TITTA! Är det inte det finaste du sett, så säg? Gården som plötsligt dyker upp, mitt bland träd och buskar, i svampskogen. Där står det och ser gäckande hemlighetsfullt ut. Jag förväntar mig att en stressad kanin ska öppna dörren, skynda sig förbi mig och hoppa vidare in i skogen.
Jag har bestämt mig för att aldrig bli fullständigt lycklig, om jag inte får bo i det där huset någon gång i livet.
Åh, du gäcklighetsfulla lilla hus, jag älskar dig!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken underbar blogg gumman <3 Ska följa dig slaviskt ;)

Marcelan sa...

Men Tack! O Välkommen!